سين سين بانو
سين سين بانو
.

 

این سالاد رو می تونید به عنوان یه غذای سبک برای شام استفاده کنید. خیلی سریع حاضر می شه و در ضمن خیلی هم خوشمزه اس.من خودم زیاد اهل خوردن سالاد به عنوان وعدۀ غذایی نیستم ولی معمولا این سالاد رو برای شام درست می کنم.دستور این سالاد رو هم باز مدیونه شبکه می شف عزیزم هستم.

 

مواد لازم: 

 

خیار 3 عدد

گوجه فرنگی 4 عدد

پیاز 1 عدد

شوید تازه 2-3 ساقه

زیتون سیاه بی هسته 1/4 لیوان

پنیر فتا 1/2 لیوان

نان تست 2-3 عدد

روغن زیتون بی بو هر چه بیشتر بهتر

پودر آویشن کمی

سرکه 3 ق غ

نمک به میزان لازم

 

طرز تهیه:

 

گوجه و خیار ها رو درشت خرد کنید. پیاز ها رو خلالی کنید و به گوجه و خیارها اضافه کنید.تا اینجاش مثل سالاد شیرازی خودمونه با این تفاوت که تو سالاد شیرازی همۀ مواد ریز ریز می شن اما اینجا نه.

 

 

نون تست ها رو بذارید تو ساندویج ساز یا ماکروفر یا فر و یا هر روشی که بلدید تا خشک بشن. نون ها رو به شکل مکعب های کوچیک می بریم و همراه شوید تازه و زیتون ها به سالادمون اضافه می کنیم. حالا سس سالاد رو که شامل: آویشن،نمک،سرکه و روغن زیتون فراوونه بهش اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. یادتون باشه که راز خوشمزگیه این سالاد روغن زیتون فراوونه.

 

 

در آخر پنیر فتا رو به مکعب های کوچیک تقسیم می کنیم و روی سالاد می ریزیم. علت اضافه کردن پنیر در آخر کار اینه که موقع مخلوط کردن سالاد با سسمون له نشه و حالت خودش رو حفظ کنه.

 

 

 

نکته:

1- زیتون سیاه بافت نرمی داره و روغنی تره. در ضمن شوری زیتونای معمولی رو هم نداره.به همین دلیل برای سالادمون مناسب تره. اما اگر مثل من زیتون سیاه نداشتید می تونید از زیتون معمولی استفاده کنید.فقط یادتون باشه حتما هسته هاشو در بیارید.

2- میزان مواد رو می تونید با توجه به ذائقه تون کم و زیاد کنید.

3-اگه پنير فتا در دسترستون نيست می تونيد از پنير گرگان که کم نمکه و حالت اسفنجی داره و يا همين پنير صبحانه های معمولی استفاده کنيد.

4-اگه يه کوچولو به سالادمون زمان بديم تا سسش کاملا به خورد مواد بره خوشمزه تر می شه مخصوصا نون تست هاش.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ جمعه 22 شهريور 1392برچسب:سالاد,سالاد يونانی,شام سبک,غذای راحت, توسط سونيا |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.